home is where the heart is.

Att bli mamma.

Jag känner ett plötsligt sug efter att baka, klippa håret kort och köpa levande blommor. Jag, som under största delen av mitt liv har haft en djup avsky mot färgen rosa har börjat välja just den framför de flesta andra färger. Pasteller och virkade dukar håller på att ta över vårt hem.

Om jag inte visste bättre skulle jag tro att jag håller på att förvandlas till min mamma. Inget ont om min ömma moder, hon är världens bästa. Såklart kan alla barn få karaktärsdrag från båda sina föräldrar, men just DESSA drag hade jag aldrig tippat skulle krypa fram i mig. Särskilt inte efter blott tjugotvå jordsnurr.

Otippat, med andra ord.

Om ni ursäktar mig så ska jag åka in till stan och köpa den här boken:

 

 





MMM
01 January, kl. 18:03 | Blogg;

Ja, det var ju sannerligen en sak att vara. Tänk att få gosa in skägget i en liten sammetslen kind.

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback