home is where the heart is.

Vår lägenhet.

I mitten av mars i år vann vårt livs första budgivning. Vi såg lägenheten på Hemnet, skuttade dit, kastade några tusenlappar på mäklaren och så var saken klar! Snabbt och smidigt!
 
FEL! För att klargöra en sak - det är inte svårt att få en lägenhet i Luleå, det är OMÖJLIGT. Vi gick på otaliga lägenhetsvisningar, förlorade lika många budgivningar, och växlade mellan spänd förväntan och ändlös besvikelse i stort sett dagligen. Så när vi väl vann en budgivning hade både jag och min man svårt att tro det. "V..va? Vann vi? Får vi bo där, på riktigt?" var frågor vi ställde oss själva. Och "Ja" var svaret!
 
Så jag kastade direkt ner all inredning, mat och mina 29 par skor i en resväska och var halvvägs ute genom dörren, när min man påpekade att vi inte fick flytta in förrän om två månader (oops, my bad).
 
Efter två lååååååååånga månader flyttade vi alltså från vår 2:a till en 3:a på 75,5 m². Lägenheten byggdes på 70-talet och hade inte renoverats sedan dess, med undantag för badrummet (tack och lov!). Ni kommer få bilder så småningom, men då vissa rum ser ut som något från "Horders" blandat med "How clean is your house?" tar vi lite i taget tycker jag, okej? Okej. 
 
 
 
Det bästa med lägenheten (typ) - egen tvättmaskin! 
  





Clara
06 June, kl. 20:50 | Blogg; http://mittlivsomjonsson.blogg.se

Åh va kul! :D Älskar allt som har med inredning/renovering/restaurering att göra, alltså är kanal 8 min bästa vän, för många program som går i den riktningen!

Svar: Skojar du eller! Kanal 8 är typ allt jag ser på! ;D Kul att du hittat till min blogg! ^^
Mikaela Mellberg

Clara
06 June, kl. 11:20 | Blogg; http://mittlivsomjonsson.blogg.se

Haha blir alltid ifrågasatt när jag kollar på 8an, typ bästa någonsin! x)

Svar: Äh, screw them! Vi 8:an-freaks måste hålla ihop! ;D
Mikaela Mellberg

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback